10. Dolnośląski Rajd o Kropelce
REGULAMIN RAMOWY
1. Wstęp
10. Dolnośląski Rajd o Kropelce, zostanie przeprowadzony zgodnie z postanowieniami:
– prawa obowiązującego w Polsce,
– ustawy „Prawo o Ruchu Drogowym RP”,
– niniejszego regulaminu,– umowy o współorganizacji pomiędzy FRW Media Group Sp. z o.o. oraz firmą „Serwis Park” Paweł Krysiak
2. Ustalenia ogólne
2.1. Skrócony program imprezy
Otwarcie listy zgłoszeń – 28.07.2023
Zamknięcie listy zgłoszeń – 15.09.2023 / lub do wyczerpania limitu zgłoszeń 60 miejsc
Odbiór administracyjny – 30.09.2023 od godz. 07:20 do godz. 08:20 (według harmonogramu)
Zapoznanie z trasą – brak
Badanie kontrolne BK1 – 30.09.2023 od godz. 07:30 do godz. 08:20 (według harmonogramu)
Publikacja listy załóg dopuszczonych – 28.09.2023 do godz. 20:00
Odprawa uczestników – 30.09.2023 godz. 08:25
Start (Zalew Witoszówka, Świdnica) – 30.09.2023 godz. 08:30
Meta (wyznaczona stacja paliw) – 30.09.2023 ok. godz. 14:00
Badanie kontrolne BK2 – 30.09.2023 od ok. godz. 14:00 (na wniosek Komandora Rajdu)
Opublikowanie końcowej klasyfikacji prowizorycznej – 30.09.2023 ok. godz. 16:30
Rozdanie nagród (Zalew Witoszówka, Świdnica) – 30.09.2023 ok godz. 17:00 -18:00.
2.2. Miejsce i termin imprezy
Impreza odbędzie się w dniu 30.09.2023 (sobota)
Start – Świdnica, 30.09.2023, godz. 08:30
Meta – Świdnica, 30.09.2023, od. ok. godz. 14:00
Rozdanie nagród – Świdnica, 30.09.2023, godz. 17:00
Trasa - prowadzi przez miejsca atrakcyjne turystycznie na terenie powiatów: świdnickiego, wałbrzyskiego, jaworskiego i kłodzkiego. Ma długość ok. 150 km
2.3. Lokalizacja zawodów
Baza Rajdu: Zalew Witoszówka, Świdnica. Przebieg Rajdu turystycznymi trasami Dolnego Śląska. Szczegółowa trasa 10. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce zostanie podana w dniu 30.09.2023.
3. Organizacja i opis
3.1. Nazwa zawodów
10. Dolnośląski Rajd o Kropelce
3.2. Nazwa Organizatora
FRW Media Group Sp. z o. o., ul. Limanowskiego 15, 58-300 Wałbrzych, tel. +48 74 66 44 810, +48 661 90 80 50, e-mail: rajd@naszbiznes24.pl
przy współpracy z firmą „Serwis Park” Paweł Krysiak, ul. Bohaterów Getta 16, 58-150 Strzegom
3.3. Komitet organizacyjny
Robert Jagła – Komandor Rajdu
Iwona Krysiak – Wicekomandor ds. sportowych
Paweł Krysiak – Wicekomandor ds. bezpieczeństwa
Anna Juszczak-Wątor – Wicekomandor ds. sędziów
Paulina Purgał – Wicekomandor ds. organizacyjnych, Odpowiedzialna za kontakty z zawodnikami
3.4. Komitet honorowy
Paweł Hreniak - Wojewoda Dolnośląski
Cezary Przybylski - Marszałek Województwa Dolnośląskiego
Beata Moskal-Słaniewska – Prezydent Miasta Świdnicy
dr Roman Szełemej – Prezydent Miasta Wałbrzycha
Piotr Fedorowicz – Starosta Powiatu Świdnickiego
3.5. Komitet wykonawczy – główne osoby oficjalne
Komandor Rajdu – Robert Jagła
Wicekomandor Rajdu – Iwona Krysiak
Wicekomandor Rajdu – Paweł Krysiak
Wicekomandor Rajdu – Paulina Purgał
Wicekomandor Rajdu – Anna Juszczak-Wątor
Wicekomandor Rajdu – Liliana Korulczyk
Wicekomandor Rajdu – Konrad Jagła
Asystent ds. Turystyczno-Krajoznawczych – Patrycja Barta
Asystent ds. Organizacyjnych – Maja Szczepaniak
Asystent ds. Logistycznych – Małgorzata Wróbel-Bąkowska
Kierownik Biura – Paulina Purgał
Sekretarz Rajdu – Justyna Parla
3.6. Lokalizacja Biura
do dnia 29.09.2023 r. od poniedziałku do piątku w godz. 09:00 – 15:00
FRW Media Group Sp. z o.o. – ul. Limanowskiego 15, 58-300 Wałbrzych,
tel. +48 74 66 44 810, +48 661 90 80 50, e-mail: rajd@naszbiznes24.pl
w dniu 30.09.2023 r. w godz. 07:00 – 18:30
Zalew Witoszówka, Świdnica
tel. +48 74 66 44 810, +48 661 90 80 50, e-mail: rajd@naszbiznes24.pl
3.7. Opis zawodów
10. Dolnośląski Rajd o Kropelce (zwany dalej: Imprezą) odbędzie się w dniu 30.09.2023r (sobota) na terenie Dolnego Śląska. Ta impreza samochodowa promuje oszczędny i ekologiczny tryb jazdy oraz bezpieczeństwo w ruchu drogowym (BRD). Zawody są wydarzeniem otwartym dla wszystkich sympatyków motoryzacji i turystyki, w którym wziąć udział może maksymalnie 60 załóg.
Szczegółowa trasa 10. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce zostanie podana na godzinę przed Startem. Trasa prowadzi przez miejsca atrakcyjne turystycznie na terenie powiatów: świdnickiego, wałbrzyskiego, jaworskiego i kłodzkiego. Ma długość ok. 150 km.
Załogę podstawową stanowią min. dwie osoby, określane jako kierowca i pilot. Kierowca musi mieć prawo jazdy, a pilot ukończone 12 lat. Ponadto podczas imprezy w pojeździe mogą znajdować się inne osoby, stanowiące uzupełnienie załogi. Łączny skład załogi nie może przekraczać dopuszczalnej ilości osób określonej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
Wszystkie samochody zgłoszone do Rajdu muszą posiadać ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych i spełniać wymogi regulaminowe tj.: do udziału w imprezie dopuszcza się wyłącznie samochody osobowe o nadwoziu zamkniętym w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym lub osobowo – towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego.
Samochody będą podzielone na grupy: I – Benzyna, II – Olej Napędowy, III – Gaz LPG, IV – Historyczne oraz V – Open. W ramach grup I, II, III oraz IV obowiązywał będzie podział na klasy.
Przez samochód historyczny rozumie się pojazd seryjny bez instalacji gazowej, spełniający jeden z warunków:
-jest pojazdem zabytkowym według Ustawy Prawo o ruchu drogowym,
-ma co najmniej 40 lat,
- ma co najmniej 25 lat, a rzeczoznawca samochodowy uznał go za pojazd unikatowy lub mający wyjątkowe znaczenie dla historii motoryzacji.
Samochody historyczne będą sklasyfikowane grupie IV – Historyczne. Fakt startowania autem historycznym należy odnotować w formularzu zgłoszeniowym w rubryce „TYP”.
Samochody hybrydowe, elektryczne oraz z instalacją gazową CNG będą wyłączone z podstawowej rywalizacji w spalaniu, a klasyfikowane będą jedynie w turystycznej grupie V – Open (bez podziału na klasy). Fakt startowania autem hybrydowym bądź elektrycznym należy odnotować w formularzu zgłoszeniowym w rubryce „TYP”.
Każda załoga, bez względu na rodzaj samochodu, ma obowiązek zatankowania min. 8 litrów paliwa (benzyna lub olej napędowy) na wyznaczonej przez Organizatora stacji paliw.
Ponadto załogi startujące w grupie III – Gaz LPG mają obowiązek zatankowania min. 10 litrów gazu LPG. Oznacza to, że załogi z grupy III – Gaz LPG podczas pierwszego tankowania komisyjnego tankują min. 8 litrów benzyny oraz min. 10 litrów gazu LPG. Tak, aby oba zbiorniki (paliwa i gazu) były pełne. Następnie oba zbiorniki oraz maska będą zaplombowane. Na mecie Organizator uzupełnia zarówno benzynę jak i gaz LPG.
Organizator zwraca uczestnikom wykorzystane podczas imprezy na trasie Rajdu paliwo (benzyna, olej napędowy, gaz LPG). Oznacza to, że tankowanie paliwa na mecie odbywa się na koszt Organizatora.
Nie przewiduje się możliwości ładowania prądem ani tankowania gazu CNG na koszt Organizatora. Organizator nie zapewnia też dostępu do punktów ładowania prądem.
4. Zgłoszenia i wpisowe
4.1. Rejestracja do Rajdu
Rejestracja odbywa się za pośrednictwem specjalnie powołanej tematycznej strony internetowej www.rajdokropelce.pl (z odesłaniem na www.naszbiznes24.pl). Przez zgłoszenie rozumie się wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz uiszczenie wpisowego w ciągu 2 dni od wypełnienia formularza jednak nie później niż do 17.09.2023 do godz. 23:59).
4.2. O rejestracji decyduje kolejność nadesłanych za pośrednictwem strony zgłoszeń.
Rejestracja kończy się w momencie wpłynięcia zgłoszenia o numerze 60 lub w dniu 15.09.2023 do godz. 23:59.
4.3. W momencie zamknięcia listy zgłoszeń, kolejne zgłoszenie zarejestrowane zostanie na liście rezerwowej. Jeśli ktoś z uczestników wycofa się lub jego zgłoszenie ze względów formalnych będzie wycofane, poinformujemy o możliwości zajęcia wolnego miejsca.
4.4. Uczestników obowiązuje wpisowe. Płatne za całą załogę najpóźniej do dnia 17.09.2023 do godz. 23:59. Wpisowe przyjmowane jest na konto bankowe, dotyczy uczestnictwa w imprezie.
Wpisowe podstawowe wynosi 150 zł i i jest jednocześnie zgodą na umieszczenie reklamy Organizatora na pojeździe zgłoszonym do Rajdu.
W przypadku odmowy przyjęcia reklamy dodatkowej Organizatora wpisowe wynosi 100% powyżej przedstawionej kwoty wpisowego.
Rachunek bankowy do wpłaty wpisowego:
„Serwis Park” Paweł Krysiak, ul. Bohaterów Getta 16, 58-150 Strzegom
35 1090 2343 0000 0001 4724 4579 - Santander Bank Polska S.A.
4.6. Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika wobec osób trzecich.
4.7. Organizator ma prawo nieprzyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.
4.8. Przez fakt podpisania zgłoszenia, podczas odbioru administracyjnego w Biurze Zawodów, załoga przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy Organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.
4.9. Przez fakt podpisania zgłoszenia, podczas odbioru administracyjnego w Biurze Zawodów, każdy członek załogi, składa oświadczenia o treści (w przypadku osoby niepełnoletniej podpis opiekuna prawnego):
„Zgodnie z zapisami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz. U. z 2006 r., Nr 90, poz. 631 z późn. zm.), wyrażam zgodę na nieodpłatne, utrwalenie, wykorzystanie i powielanie zdjęć oraz nagrań video wykonanych z moim wizerunkiem/wizerunkiem mojego dziecka podczas 8. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce, bez konieczności każdorazowego ich zatwierdzania.
Oświadczam, że wyrażenie zgody jest równoznaczne z wykorzystaniem zdjęć i nagrań wszystkich członków załogi/z moim wizerunkiem/wizerunkiem mojego dziecka/, wyłącznie w celach promocyjnych i informacyjnych, umieszczeniem ich na stronie internetowej Organizatora - frwmedia.pl, naszbiznes24.pl, rajdokropelce.pl, a także informacjach prasowych rozsyłanych do mediów.
Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję Regulamin 10. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Organizatorów wszystkich członków załogi/moich/mojego dziecka danych osobowych, zawartych w formularzu zgłoszeniowym do celów organizacji, prowadzenia, promocji oraz informacji dotyczących Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ()Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) oraz otrzymywanie informacji drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późniejszymi zmianami) i telefoniczną do celów informacyjnych marketingowych. Klient ma prawo do wglądu do swoich danych, ich poprawiania, żądania zaprzestania przetwarzania swoich danych osobowych.
Oświadczam, że jestem pełnoletni/a i nieograniczony/a w zdolności do czynności prawnych oraz, że zapoznałem/am się z powyższą treścią i w pełni ją rozumiem.”
5. Zwrot wpisowego
W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w zawodach, dokonane wpłaty nie podlegają zwrotowi. Wpłaty nie podlegają zwrotowi również w przypadku braku pozytywnej weryfikacji na BK-1.
Wpisowe będzie zwrócone w pełnej wysokości tylko w przypadku nieprzyjęcia zgłoszenia oraz w przypadku odwołania Imprezy przez Organizatora.
6. Ubezpieczenie
Uczestnik zawodów przez fakt podpisania formularza zgłoszeniowego, zrzeka się wszelkich praw do odszkodowania, mogących wyniknąć w związku z wypadkiem, który może się zdarzyć podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy Organizatora oraz osób oficjalnych biorących udział w imprezie.
Każdy uczestnik bierze udział w 10. Dolnośląskim Rajdzie o Kropelce na własną odpowiedzialność. Musi on posiadać dokument potwierdzający zawarcie umowy OC właściciela pojazdu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za straty uczestnika powstałe podczas imprezy. Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika Rajdu wobec osób trzecich.
7. Reklama i oznakowanie pojazdów
Organizator zapewnia naklejki z reklamą i oznakowaniem pojazdów.
7.1. Tablica rajdowa musi być umocowana na masce przedniej samochodu.
7.2. Kontrola umieszczenia reklamy dodatkowej Organizatora przeprowadzona będzie na BK1. Brak lub umieszczenie w/w reklamy niezgodnie z załącznikiem traktowane będzie jak zgłoszenie bez reklamy dodatkowej Organizatora, co odpowiada zwiększonej wysokości wpisowego o 100%.
7.3. Numery startowe w kolorze kontrastującym z barwą samochodu, załoga musi umieścić na przedniej i tylnej szybie. Brak obu numerów podczas trwania imprezy spowoduje karę do wykluczenia włącznie.
7.4 Karta identyfikacyjna
Podczas imprezy, wewnątrz pojazdu wymaga się, aby była umieszczona karta identyfikacyjna zawierającą numer startowy, aktualne informacje o członkach załogi podstawowej oraz stan (ilość) załogi uzupełniającej. Brak tej karty może spowodować nałożenie kary aż do wykluczenia włącznie.
8. Rejestracja uczestników i odbiór administracyjny
8.1. Każda załoga musi zgłosić się w biurze zawodów (Zalew Witoszowka, Świdnica) w dniu 30.09.2023, w godz. 07:00 – 08:20 w celu potwierdzenia swego uczestnictwa oraz dokonania odbioru dokumentów Organizatora (zgodnie z harmonogramem podanym na stronie zawodów w dniu 28.09.2023 do godz. 20:00).
8.2. Dokumenty Organizatora
Uczestnik Rajdu otrzyma plakietę potwierdzającą uczestnictwo w imprezie, numery startowe, identyfikator uczestnika, kartę identyfikacyjną, tablice do umieszczenia na pojeździe, wskazanie miejsca postoju oraz pakiet startowy z przewodnikiem.
8.3 Każda załoga zobowiązana jest do posiadania w pełni sprawnego urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Android, wyposażonego w aparat rejestrujący obrazy, filmy i dźwięki, które będzie miało zapewniony stały dostęp do sieci internetowej.
Sprawne urządzenie mobilne ze stałym dostępem do sieci internetowej jest niezbędne i konieczne do sprawnego poruszania się po trasie rajdu w ramach Książki Drogowej oraz do poprawnego wykonania zadań kontrolnych na trasie (w tym przesyłania odpowiedzi, zdjęć i filmów).
8.4 Każda załoga zobowiązana jest do zainstalowania na urządzeniu mobilnym dedykowanej aplikacji utworzonej na potrzeby 10. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce. Nazwa aplikacji zostanie podana na stronie zawodów w dniu 28.09.2023 do godz. 20:00.
8.5 Podczas odbioru administracyjnego w Biurze Zawodów na terenie Zalewu Witoszówka w Świdnicy, dniu 30.09.2023, w godz. 07:20 – 08:20 przedstawiciele organizatora sprawdzą fakt zainstalowania aplikacji na urządzeniu mobilnym. Brak instalacji aplikacji skutkuje dyskwalifikacją bez możliwości zwrotu wpisowego.
9. Procedura realizacji udziału w zawodach
9.1. W bazie Rajdu przed Startem wszyscy uczestnicy poinformowani zostaną o obowiązku zatankowania na własny koszt paliwa (benzyna lub olej napędowy, gaz LPG) samochodu zgłoszonego do imprezy w towarzystwie specjalnie powołanej komisji. Tankowanie do pełna będzie się odbywało na wyznaczonej stacji, do pojawienia się lustra benzyny lub oleju napędowego we wlewie samochodu i momentu automatycznego odbicia spustu nalewaka gazu LPG.
9.2. Tankowane do auta paliwo musi być zgodne z zaleceniami producenta (z danymi fabrycznymi lub technicznymi auta).
9.3. Tankowanie wstępne, o którym mowa w pkt. 9.1. jest jednym z warunków dopuszczenia do Imprezy. Tankowanie będzie się odbywać na wskazanej przez Organizatora stacji paliw.
9.4. Każda załoga ma obowiązek umożliwienia zatankowania Organizatorowi min. 8 litrów paliwa (benzyna lub olej napędowy). W przypadku, gdy ilość zatankowanego paliwa będzie mniejsza niż 8 litrów, załoga nie będzie klasyfikowana, traci również możliwość zatankowania auta na mecie na koszt Organizatora.
9.5. Podczas tankowania żadna osoba nie może przebywać w samochodzie, za tankowanie samochodu odpowiedzialny jest Organizator.
9.6. Po tankowaniu wlew zostanie zaplombowany przygotowanymi przez Organizatora naklejkami. Zaplombowana zostanie również maska.
9.7. Organizator zwraca uczestnikom wykorzystane podczas imprezy na trasie Rajdu paliwo (benzyna, olej napędowy, gaz LPG). Oznacza to, że tankowanie paliwa na mecie odbywa się na koszt Organizatora. Nie przewiduje się możliwości ładowania prądem na koszt Organizatora.
9.8. Naruszenie plomby przez uczestników wiąże się z ich dyskwalifikacją, która pociąga za sobą stratę rekompensaty paliwa.
9.9. Do Rajdu nie zostaną dopuszczone samochody, które nie przejdą weryfikacji – BK1.
Weryfikacja, o której mowa dotyczy:
a) ważnego ubezpieczenia OC,
b) sprawnych świateł w samochodzie,
c) ważnego dowodu rejestracyjnego,
d) ciśnienia powietrza w kołach zgodnego z danymi fabrycznymi auta.
10. Program zawodów
10.1. Impreza składa się z odcinka o długości ok. 150 km (oraz przystanków na zadania na trasie), która przebiega przez miejsca atrakcyjne turystycznie na tereny powiatów: świdnickiego, wałbrzyskiego, jaworskiego i kłodzkiego.
10.2. Start załóg odbywać będzie się 30.09.2023 r. Zalew Witoszówka, Świdnica.
10.3. Załogi startować będą co 1 minutę. Po każdej piątce wystartowanych załóg Organizator przewidział 5 minutową przerwę techniczną. Pulsacyjny Start co minutę każdej załogi oraz przerwy techniczne oznaczają, że każda drużyna rozpoczyna Imprezę o innym czasie.
10.4. Pierwsza załoga oficjalnie rozpoczyna udział w imprezie podczas Startu na terenie Zalewu Witoszówka w Świdnicy o godz. 8:30.
10.5. O miejscu na starcie i czasie rozpoczęcia imprezy decyduje Organizator. Lista startowa zostanie podana w dniu 28.09.2023 do godz. 20:00 na stronie www.rajdokropelce.pl (z odesłaniem na www.naszbiznes24.pl).
10.6. Czas dotarcia przez każdą z drużyn do Mety to szacunkowo – ok. 4,5 godziny.
10.7. Szczegółowa trasa zostanie opublikowana najpóźniej na godzinę przed Startem na stronie Rajdu pod adresem: www.rajdokropelce.pl (z odesłaniem na www.naszbiznes24.pl) i wywieszona na tablicy ogłoszeń, która wyeksponowana zostanie w rejonie Startu.
10.8. Przebieg trasy opublikowany zostanie również w dedykowanej aplikacji oraz Książce Drogowej, którą otrzyma każda załoga w bazie podczas odbioru administracyjnego w dniu 30.09.2023.
10.9. Wszystkie załogi zobowiązane są stawić w Bazie Rajdu, w dniu 30.09.2023, między godz. 07:20 a 08:20 w celu zarejestrowania się, odbioru dokumentów (zgodnie z podanym harmonogramem).
10.10. Godzinowy harmonogram Rajdu w dniu 30.09.2023 (sobota)
07:20 - 08:20 – zbiórka załóg, odbiór administracyjny, badanie kontrolne
08:25 – Odprawa uczestników – rejon startu
08:30 – Start pierwszej załogi – Zalew Witoszówka, Świdnica
od 8:40 – I tankowanie komisyjne
ok. godz. 14:00 – Meta pierwszej załogi
od godz. 14:00 – II tankowanie komisyjne
ok. godz. 15:30 – Meta ostatniej załogi
do godz. 16:00 – oczekiwanie na spóźnionych
ok. 16:15 – podanie wyników nieoficjalnych
ok. 17:00 – podsumowanie 10. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce z podaniem wyników oficjalnych i rozdaniem
10.13. Dopuszcza się wcześniejszy wjazd na Metę (niż wyznaczony przez Organizatora w karcie drogowej), jednak dopiero od godz. 14:00.
11. Punktacja
11.1. O zwycięstwie decyduje suma punktów z czterech niezależnie punktowanych
konkurencji:
a) zużycie paliwa,
b) rozwiązany quiz,
c) wykonanie zadań kontrolnych na trasie,
d) czas przejazdu – w rozumieniu punktów karnych za opóźnienie w stosunku do czasu wyznaczonego na przejazd.
11.2. Za zadania kontrolne rozumie się:
a) zadania manualne,
b) zagadki turystyczne,
c) odwiedzenie punktów kontrolnych,
d) przestrzeganie przepisów ruchu drogowego – na trasie znajdą się punkty kontroli z sędzią faktu
11.3. Przygotowane zadania i quizy dotyczyć będą zagadnień z zakresu:
a) pierwszej pomocy,
b) turystyki,
c) sponsorów,
d) organizatorów,
e) przepisów o ruchu drogowym,
f) sprawności kierowania pojazdem i techniki jazdy,
g) ekologicznej i bezpiecznej jazdy.
11.4. Organizator przewiduje ok. 30 zadań. Za każde zadanie na trasie załoga otrzymuje 3 punkty.
Za każde łamanie przepisów ruchu drogowego, ujawnione przez sędziego faktu, który znajdzie się na trasie, załoga otrzyma 6 punktów karnych (ujemnych).
11.5. Zadania na trasie będą możliwe do rozwiązania zarówno bezpośrednio z samochodu, jak i po jego zaparkowaniu i opuszczeniu pojazdu.
11.6. Niewpisanie zadań z trasy w dedykowanej aplikacji, a także w Karcie Drogowej będzie potraktowane przez Organizatora jako nieprzepisowe przejechanie trasy. Oznacza to, że w Rajdzie zwyciężyć może tylko załoga, która rozwiąże wszystkie zadania na trasie.
11.7. Czas przejazdu mierzony będzie za całą trasę od Startu – Zalew Witoszówka w Świdnicy do Mety - Zalew Witoszówka w Świdnicy.
11.8. Do łącznej klasyfikacji brana będzie pod uwagę suma punktów za konkurencje oraz punkty karne.
11.9. Każda załoga w Karcie Drogowej otrzyma informację, o jakim czasie powinna zjawić się na mecie.
11.10. Na zaplanowanej trasie znajdować się może punkt kontrolny przejazdu z sędzią faktu. Jego ominięcie potraktowane będzie jako nieprzepisowe przejechanie trasy i skutkowało będzie dyskwalifikacją.
11.11. Załoga, która przyjedzie na Metę 30 minut później niż w wyznaczonym czasie dostaje 3 punkty minusowe za opóźnienie.
11. 12. Załoga, która spóźni się na Metę 60 minut zostaje zdyskwalifikowana.
11.13. Załoga, która zostanie zdyskwalifikowana, nie otrzyma zwrotu kosztów paliwa.
12. Warunki uczestnictwa
12.1. W 10. Dolnośląskim Rajdzie o Kropelce wziąć może udział maksymalnie 60 załóg (decyduje kolejność zgłoszeń).
12.2. Załoga to minimum 2 osoby, tj. kierowca i pilot. Załogę może tworzyć liczba osób nieprzekraczająca ilości podanej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Dzieci muszą być przewożone zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
12.3. Kierowca musi mieć ważne prawo jazdy kategorii min. B.
12.4. Pilot powinien mieć ukończone 12 lat.
12.5. Załogę uzupełniającą mogą tworzyć rodziny, znajomi. Osoby niepełnoletnie powinny być pod opieką opiekuna prawnego.
12.6. Załoga otrzymuje numery startowe i komplet dokumentów rajdowych oraz wykaz atrakcji podczas trwania całej imprezy.
12.7. Liczba osób wchodząca w skład załogi nie ma wpływu na wynik ostateczny.
12.8. Warunkiem dopuszczenia do uczestnictwa w imprezie jest posiadanie sprawnego samochodu osobowego z ważnymi badaniami technicznymi (ciśnienie w kołach według zaleceń producenta), ważną polisę ubezpieczenia OC, pisemną zgodę posiadacza pojazdu do Startu w Rajdzie, jeżeli kierowca lub pilot nie są właścicielem pojazdu.
12.9. Kierowca samochodu musi być w pełni sprawny lub poruszać się samochodem przystosowanym do prowadzenia.
12.10. Warunkiem uczestnictwa w Rajdzie jest również opłacenie wpisowego w wysokości 150zł za samochód.
12.11. Załogi są zobowiązane do poruszania się zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
12.12. Załogi są zobowiązane do poruszania się po trasie przy włączonym silniku.
12.13. Załogi są zobowiązane do przestrzegania zaleceń producenta w zakresie ciśnienia w oponach.
12.14. Za niesportowe zachowanie załoga może zostać wykluczona z Rajdu na każdym etapie decyzją Organizatora.
13. Podział na grupy i klasy
13.1. Samochody będą podzielone na grupy: I – Benzyna, II – Olej Napędowy, III – Gaz LPG, IV – Historyczne oraz V - Open (auta hybrydowe i elektryczne)
W ramach grup I, II, III obowiązywał będzie następujący podział na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
klasa 1 - do 1300 cm3
klasa 2 - powyżej 1300 cm3 i do 1600 cm 3
klasa 3 - powyżej 1600 cm3 i do 1900 cm3
klasa 4 - powyżej 1900 cm3 (bez ograniczenia pojemności)
W grupie IV – Historycznej obowiązywał będzie następujący podział na klasy w zależności od roku produkcji i rodzaju paliwa:
klasa 1 - benzyna pojazdy wyprodukowane do roku 1980
klasa 2 - benzyna pojazdy wyprodukowane po roku 1980
klasa 3 – olej napędowy pojazdy wyprodukowane do roku 1980
klasa 4 - olej napędowy wyprodukowane po roku 1980
W grupie V - Open klasyfikowane będą auta hybrydowe, elektryczne oraz z instalacją CNGnie obowiązuje podział na klasy.
13.2. Nagrody przyznawane będą w ramach grup i klas.
13.3. Organizator może przyznać nagrody dodatkowe.
14. Wręczenie nagród
Wręczanie nagród odbędzie się na Zalew Witoszówka w Świdnicy – 30.09.2023 godz. 17:00, podczas oficjalnego ogłoszenia zwycięzców. Nagrody nie podlegają wymianie na gotówkę.
15. Dyskwalifikacja
15.1. W przypadku dyskwalifikacji Organizator nie przewiduje możliwości zwrotu wpisowego.
15.2. W przypadku dyskwalifikacji Organizator może pociągnąć uczestnika/zgłaszającego do odpowiedzialności finansowej, w tym zwrotu kosztów uczestnictwa w Imprezie, przewyższających wysokość wpisowego, pokrywanych ze wsparcia Sponsorskiego.
15.3. Dyskwalifikacja może nastąpić m.in. w przypadku, gdy wobec uczestnika (kierowcy lub pilota), a także zgłoszonych członków załogi zostaną ujawnione następujące fakty:
a) niesportowe zachowanie
b) naruszenie przepisów o ruchu drogowym
c) pokonywanie trasy przy wyłączonym silniku lub przy złożonych lusterkach
17. Postanowienia końcowe
Organizator zastrzega sobie prawo do własnej, ostatecznej, interpretacji Regulaminu 10. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce oraz wprowadzenia zmian, uzupełnień i komunikatów w formie pisemnej lub ustnej. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do uczestników i ich sprzętu, jak również za spowodowane przez uczestników pośrednio i bezpośrednio szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia. Rozstrzyganie sporów należy do Komandora 10. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce.
Komunikat Komandora Rajdu nr 2, 29.09.2023
W związku z problemami z zasięgiem sieci internetowej na trasie rajdu, Komandor zmienia zapis regulaminu dotyczący obowiązkowego posiadania aplikacji mobilnej. Każda załoga może zainstalować aplikację w celu jej testowania. Każda załoga otrzyma także książkę drogową oraz kartę odpowiedzi zadań kontrolnych na trasie w wersji drukowanej.
Komunikat Komandora Rajdu nr 3, 30.09.2023
Dotyczy pkt. 9. Procedura realizacji udziału w zawodach
W punkcie 9.1. wprowadza się nowe brzmienie:
W bazie Rajdu przed Startem wszyscy uczestnicy poinformowani zostaną o obowiązku zatankowania na własny koszt paliwa (benzyna lub olej napędowy, gaz LPG) samochodu zgłoszonego do imprezy w towarzystwie specjalnie powołanej komisji. Tankowanie do pełna będzie się odbywało na wyznaczonej stacji, do momentu pierwszego odbicia spustu nalewaka – dotyczy wszystkich rodzajów paliwa.